Варвинська селищна рада
Чернігівської області

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ проекту « Детальний план території розміщення сміттєзвалища за межами селища Варва Прилуцького району Чернігівської області».

На виконання статті 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності";  статей 10; 12 Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку", з метою одержання та врахування зауважень та пропозицій  громадкості,    замовник –  Варвинська селищна  рада оприлюднює  Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документа державного планування (містобудівна документація ) – до визначеного  проекту.

  1. Замовник  Варвинська селищна рада Прилуцького району Чернігівської області. Адреса – вул. Шевченка, буд. 38, селище  Варва, Прилуцький р-н,  Чернігівська область, 17600. e-mail: varva@vsrada.gov.ua
  2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план території деталізує положення діючого генерального плану селища Варва та визначає планувальну організацію частини території за його межами, ділянки для організації сміттєзвалища.

Проект розробляється та затверджується в інтересах територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів щодо розміщення  сміттєзвалища  із сміттєпереробним/сміттєсортувальним комплексом. Ділянка, площею 8,7761 га, розташована на віддалі 0,5 км  на північ від селища по дорозі на селище Срібне.

Склад та зміст проекту визначається ДБН Б.1.1-14:2021 “Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні ” ; ДБН Б.2.2-6:2013 "Склад та зміст схеми санітарного очищення населеного пункту"; ДБН Б.2.2-5:2011 "Благоустрій територій"; ДБН В.2.4-2:2005 "Полігони твердих побутових відходів".

Рішення проекту мають відповідати вимогам ДБН Б.2.2-12:2019 “Планування та забудова територій”; ДСП 173 – 96 "Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів",  а також широкого кола інших державних будівельних норм та державних стандартів України.

Проект визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення визначеної ділянки, її обслуговування, організації дорожньої мережі щодо її доступності, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, охорони навколишнього природного середовища, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння.

Проект розробляється у розвиток рішень діючого  «Генерального плану селища Варва» При розробленні проекту  враховуються регіональні та місцеві  стратегії і програми економічного, екологічного, соціального розвитку населеного пункту; наявна чинна проектна документація,  що діє  в населеному пункті.

  1. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

Розроблення проекту передбачає формування проектних рішень відповідно Завдання на проектування та врахування державних інтересів. Проектні рішення охоплюють питання поводження із відходами.

Враховуючи, що проектні рішення  передбачають повне централізоване забезпечення визначеної території розвитком інженерних мереж та комунікацій, благоустрою та озеленення, інженерного захисту, санітарного очищення, то даний проект  не підлягає оцінці впливу на довкілля (Закон України "Про ОВД" (стаття 3, пункт 10  "інфраструктурні проекти" ).  

Проект визначає існуюче та перспективне функціональне призначення території проектування та обґрунтовує необхідність зміни її функціонального призначення, що виникає на підставі аналізу містобудівних показників, демографічного прогнозу, та потреб поводження із відходами.  Головними екологічними проблеми, що мають відношення до визначеної території  є аналіз:

  • рельєфні та гідрографічні умови;  
  • існуючі та потенційні рівні залягання ґрунтових вод;
  • джерела водопостачання та  їх санітарний стан;
  • утворення та поводження з твердими побутовими відходами;
  • наявність несприятливих  геологічних процесів;
  • забруднення атмосферного повітря;
  • використання земельних та  рослинних ресурсів визначеної ділянки.

Цілями охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення при реалізації проектних рішень є:

  • дотримання вимог по нормативній СЗЗ сміттєзвалища;
  • обмеженнями  суміжного впливу;
  • транспортна доступність; 
  • повне інженерне облаштування визначеної ділянки.   

Стратегічна екологічна оцінка здійснюється для визначеної території та території суміжного впливу.  Для досягнення цілей СЕО будуть зібрані та використані наступні вихідні дані із урахуванням:

  • Закон України  "Про управління відходами".
  • Закон України  "Про регулювання містобудівної діяльності ”.
  • Закон України  "Про охорону атмосферного повітря".
  • Закон України  "Про ПЗФ України".
  • Закон України "Про екологічну мережу України".
  • Закон У країни "Про систему громадського здоров'я".
  • Закон України "Про Концепцію сталого розвитку населених    пунктів".
  • Водний кодекс України.
  • Земельний кодекс України.
  • Схема планування території Чернігівської області.
  • Схема формування екологічної мережі Чернігівської області (із   ділянками Смарагдової мережі).  
  • Програма охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області.
  • Стратегія  поводження з твердими побутовими відходами (у рамках реалізації обласної комплексної програми (стратегії) екологічної безпеки та запобігання змінам клімату.
  • Екологічний паспорт  Чернігівської області.
  • Чинний "Генеральний план селища Варва".   
  • Інших нормативних документів у сфері розміщення та експлуатації   об’єктів поводження із відходами.
  • Дані містобудівного моніторингу міського довкілля в частині    розміщення  сміттєзвалищ та полігонів ТПВ.
  • Інші доступні джерела інформації.
  1. Ймовірні наслідки:

для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Даний проект є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.

Реалізація проектних рішень може мати ймовірні наслідки для таких складових навколишнього природного середовища: ґрунти, ландшафт,  повітря, поверхневі  води, біорізноманіття.

Виконання СЕО передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень як на окремі компоненти довкілля, так і на комплексні умови території, а також на здоров’я населення.

для територій з природоохоронним статусом.

В рамках проведення СЕО буде виконано оцінку відповідності проектних рішень вимогам чинного законодавства стосовно забезпечення дотримання режиму господарського використання природоохоронних територій, визначених проектом Регіональної схеми формування екологічної мережі Чернігівської області.

транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Зважаючи на географічне положення селища Варва  транскордонні наслідки реалізації проектних рішень для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо Проект не буде затверджено.

Зважаючи на комплексність рішень, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки проекту,  що передбачено методологією розробки містобудівної документації.

Загальною альтернативою визначеного проекту, рішення про розроблення якого прийнято, є його не затвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Предметом СЕО є проектні рішення, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.

Ключове значення у виконанні СЕО даного проекту мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування.

Застосування цільового аналізу при проведенні СЕО дозволить встановити відповідність проектних рішень загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного впливу для здоров’я населення.

Оцінка кумулятивних ефектів дозволить оцінити як сукупний вплив кількох об’єктів, так і накладений вплив минулих, поточних, а також проектних чинників.

Комплекс методів проведення СЕО може бути розширений та поглиблений в залежності від методологічного досвіду розробників стратегічної екологічної оцінки.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження в інших містах України,  у першу чергу щодо:

  • оптимізації функціонально-планувальної організації визначеної території  щодо забезпечення її санітарно-гігієнічної сумісності з житловою та громадською забудовою, дотримання нормативної санітарно-захисної зони, відстаней від інженерно-транспортних комунікацій;
  • формування мережі зелених насаджень спеціального призначення;
  • пропозиції щодо налагодження ефективної системи санітарного очищення території селища Варва;
  • впровадження повного інженерного забезпечення визначеної території сміттєзвалища системою тепло та електропостачання, водопостачання, водовідведення, інженерного захисту  шляхом впровадження  новітніх  енергоефективних технологій.

Окрім того, повинні бути враховані затверджені заходи, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, щодо запобігання, зменшення та пом’якшення загальних негативних впливів на довкілля та стан здоров’я населення відповідно функції визначеної території.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту Звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Структура Звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” і складається з 10 розділів та "Резюме нетехнічного характеру розраховане на широку аудиторію".  

Зміст "Звіту про СЕО" визначається змістом та характером проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

Розділ «Охорона навколишнього природного середовища» в обсязі Звіту про СЕО є невід’ємною складовою " Детального плану території".

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту "Детальний план території розміщення сміттєзвалища за межами селища Варва  Прилуцького району Чернігівської області "  подаються до:

 -  Варвинської селищної ради (17600, Чернігівська обл, Прилуцький р-н, селище Варва, вул. Шевченка, буд. 38, каб.13  тел. +380950012343).

-  Відповідальна особа: (Булда  Аліна Володимирівна  -  завідувач сектору архітектури, містобудування та будівництва Варвинської селищної ради, тел. +380668198462 ).

 

Строк громадського обговорення "Заяви про визначення обсягу СЕО" триває по 02.12.2024 р.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь