Голосували наздогін. І знову – передбачувано…
Позачергова, 45-та, сесія 28 вересня, як відомо, збиралася для того, аби підтягнути “хвости” попередньої, чергової, коли забракло голосів для ухвалення низки фінансових та організаційних рішень.
Отож, і розпочинали її із завжди дискусійного комунального блоку. Цього разу, за дещо кращого кворуму – 17 депутатів плюс голова (14 – така кількість голосів “за” має бути, аби рішення було ухваленим), вдалося внести необхідні зміни до бюджету і програм благоустрою, відшкодування різниці тарифів КП “Господар” та ін.
Зокрема, як йшлося у інформації щодо відшкодування тарифів, такі компенсації до економічно обгрунтованого рівня рада робить комунальникам тому, що у період воєнного стану не підвищуються тарифи на воду і водовідведення для населення, хоча зростають витрати на енергоносії, оплату праці тощо. Відтак черговий транш заважить близько 700 тис. грн. – залежно від обсягів споживання послуг у 3-4 кварталі поточного року.
Орієнтовно така сума знадобиться і на послуги благоустрою у селищі та близько 300 тис. – на транспортні. Як і на попередній сесії, потребу у додаткових коштах пояснювали переведенням загону благоустрою у штат КП (така вимога аудиторської перевірки, усіляко ініційованої оскаржувачами діяльності ради і КП), а відтак зросло оподаткування діяльності за договорами. Поборникам чіткої інвентаризації об’єктів благоустрою у селищі (квадратні метри прибирання, пораховані стовпи і дерева тощо) заступник голови А. Галушка нагадав, що вона триває, і в перспективі покаже значно вищі обсяги робіт, аніж враховано за договорами благоустрою нині.
Голосні і тривалі дискусії звучали і цього разу, проте принципові “проти-утримався” від 3-4 опозиціонерів поточного скликання на результат не вплинули.
Відсутність конструктивної співпраці опозиції з радою і депутатською більшість несподівано далася взнаки першим на ініційованому ними зверненні – щодо розподілу “військового” ПДФО між державою і громадами. На голосуванні тепер вже для опозиції …забракло кворуму, і потужні голосові зв’язки не допомогли. Як влучно прокоментували інші колеги – попіаритися на розкрученій темі фінансування армії не вдалося.
Між іншим, звучала така інформація: Варвинська громада протягом року на військові і оборонні видатки спрямувала більше 7 млн грн. Хто має розпоряджатися такими коштами – держава чи місцеве самоврядування, однозначної думки немає: місцеві бюджети можуть швидше закривати окремі потреби військових, держава ж має об’єктивнішу картину загальних потреб армії.
Записала Є. Зима