Варвинська селищна рада
Чернігівської області

ЦНАП – обличчя громади

Дата: 05.09.2024 12:01
Кількість переглядів: 110

МАЙЖЕ десятиріччя в Україні, і в нашій громаді зокрема, триває становлення системи центрів надання адміністративних послуг. Спершу у більшої частини населення не було розуміння, для чого створюється ще одна установа, коли ми звикли по кожен папірець ходити у відділи – земельний, соцзахисту, держреєстрації та інші.

Потім, коли у ході укрупнення районів, низка установ, як от міграційна служба чи орган ДРАЦСу, припинили свою роботу у Варві – колишньому райцентрі, невдоволення наростало – це ж тепер що, по такі послуги доведеться взагалі їхати до Прилук?..

Але, як показує досвід місцевого ЦНАПу, створення єдиної установи за принципом спільного відкритого офісу вивело адмінпослуги на рівень швидких і зручних сервісів, за якими не треба оббивати чиновницькі пороги. А крім того, за підтримки громади наш центр адмінпослуг зважився на доволі клопітне і дороговартісне впровадження паспортних послуг (українські, закордонні паспорти), за якими вже не ми їдемо у Прилуки, а прилучани – до нас. Невдовзі у Варві запрацюють послуги з обміну посвідчень водія, реєстрації транспортних засобів (досі “моно­полія” сер­вісних центрів МВС). Станцію для них, як і для паспортного сервісу, було придбано за фінансування з місцевого бюджету.

Докладніше про діяльність Варвинського ЦНАПу у розмові з його ініціативною і наполегливою очільницею Наталією БАБЕНКО.

– Практика роботи таких центрів не нова – вона давно від­працьована у європейських країнах, – розповідає Наталія Ми­колаївна. – Людині більше не потрібно витрачати час на походи до різних відділів, всі найактуальніші адмінпослуги можна отримати у нас, у зручних умовах і без черг. Нині перелік послуг – 241-а у 12-и сферах діяльності. І до речі, центрів такого рівня, як наш, в області одиниці.

 

Основними завданнями та функціями ЦНАПів є реалізація державної політики у сфері надання адміністративних послуг для мешканців громади через єдиний відкритий простір, ввічливе ставлення персоналу, зрозумілі процедури, стислі та чітко визначені строки, комфортні умо­ви для клієнтів, максимальну резуль­тативність. Пріоритети роботи – висока якість обслуговування та забезпечення доступності адмінпослуг.

Наші найзатребуваніші послуги: ви­дача паспортів – 706 за 8 місяців ц.р, послуги ДРАЦС – 227, реєстрація заповітів, які складаються старостами сіл, – 43, реєстрація місця проживання – 1315, послуги реєстрації юросіб і ФОПів – 55, соціальні послуги – 407, послуги з реєстрації речових прав на нерухомість – 1192, інші види – більше тисячі.

Цьогоріч додалася актуалізація да­них військовозобов’язаних – 502 особи зробили це у нашому ЦНАПі. Всього надано більше 5,5 тис. адмінпослуг.

Дійсно, як Ви і відзначили, обслу­говуємо не тільки свою громаду, до нас звертаються мешканці сусідніх Ла­данської, Срібнянської ТГ, і навіть з Прилук (паспорти, ДРАЦС тощо). За­питують, чи є у нас черги і щиро дивуються, коли говоримо: “Немає…” Чимало осіб звертаються за пас­портами, і особливо закордонними, й ажіотаж перших місяців не спадає, потреба є постійною.

Фото без опису

За паспортом до Прилук не треба…

За платні пос­луги (а серед пе­реліку – більшість безкоштовні) ли­ше до місцевого бюджету цьогоріч надійшло вже 318 тис. грн.

Значне навантаження – соціальні пос­луги, адже звертаються малозахищені верстви населення (по субсидії, допомоги) і кожній людині треба допомогти, пояснити, заспокоїти.

Особливу увагу приділяємо обслугову­ванню запитів військовослужбовців, ро­дин загиблих.

Фото без опису

Клієнти соцпослуг – переважно старшого віку.

– Наталіє Миколаївно, знаю, що нові послуги – паспортні, пов’язані з транспортом, впроваджувалися до­волі непросто…

– Так, у кожному випадку це – 8-9 місяців копіткої організаційної роботи, придбання спеціального вартісного обладнання, доступи до каналів спецзв’язку, підготовка фахівців тощо. Іноді, коли у якихось питаннях слідуєш наосліп, вже ніби й руки опускаються. Але значну підтримку надають голова громади Валентина Василівна Са­вер­ська-Лихошва, ке­рівники і спеціа­лісти ради, є розуміння не­об­хідності фінан­сових вкладень від депкорпусу ради. Вони говорять: “Це ж треба для людей”, і ми руха­ємося далі.

Хочу наго­ло­сити, що успіш­на робота ЦНАПу базується на фахо­вості колективу. Пи­шаюся тим, що вдалося зібра­ти справжніх фа­хів­ців у сфері адмін­послуг з ба­га­торічним дос­відом роботи у відповідних служ­бах, ад­же швидко, гра­мотно, без­по­мил­ково нада­ти людині адмін­пос­лугу не змо­же працівник без відповідної під­го­тов­ки.

Колектив ЦНАПу – 11 осіб, і за кількістю населення на обслуговуванні, за кількістю пос­луг це – не­ба­гато, зовсім неба­гато…

Про кожну колегу у пе­реддень про­фесійного свята хотілось би ска­зати добре, вдя­ч­не слово. Зокрема, значне навантаження витритримують фахівці соц­пос­луг Ольга Си­доренко і Ок­сана Лозицька – швидко вирі­шують питання, висока ком­пе­тентність, великий досвід.

Паспортний стіл – Марина Руднєва і Тетяна Шолом. Мають високу фаховість, доброзичливі, толерантні і завжди готові допомогти. Тетяна Олексіївна бере не себе ще й низку технічних питань, пов’язаних з обслуговуванням обладнання.

Наталія Оніщенко має найбільший стаж у ЦНАПі, компетентна з усіх питань і є справжньою наставницею колегам.

Послуги ДРАЦСу надає Тамара Ма­люга, котра очо­лювала відповідний ра­йонний відділ – теж вчи­тися не треба, знає свою роботу.

Тетяна Галушка веде реєстрацію місця прожи­вання, а Лілія Телюк пра­цюватиме на послугах, пов’язаних з транспортом.

Взірцем досвідченого і компетентного реєстра­тора є Оксана Коз­лова (ре­єстрація речових прав). Важкий шлях, щоб забезпечити реєстрацію під­приємств і фізосіб-під­приємців, пройшла Віра Левун – це молода колега, котра вже показала високу працездатність і гострий розум, пройшовши складну процедуру тестування у Мінюсті, стажування у су­сідніх громадах.

Всі спеціалісти мають відповідну підготовку, аби кожна послуга нада­валася безперервно. Ми забезпечили взаємоза­мін­ність, на фахівців відкриті необхідні доступи до ре­єстрів і каналів зв’язку.

Коли робота ЦНАПів у громадах ще тільки налагоджувалася, ми вивчали досвід у діючих центрах. І нас завжди налаштовували: ЦНАП – це обличчя громади… Вважаю, у нас воно гідне – професійне, компетентне, приязне.

Фото без опису

У відкритому офісі центру обов’язково вирішать проблему і проконсультують.

– За останній рік ЦНАП змінив місце розташування. Чи сприяє це у роботі?

– Раніше наші фахівці були роз­зосередженні між різними будівлями – БК, селищна рада та ін., нині ж всіх зібрано у новому, сучасному приміщенні служби зайнятості. Також це дало змогу відкрити нові послуги, які потребували спеціально обладнаних приміщень (сигналізація, пожбезпека, зв’язок).

– Зроблено, дійсно, чимало, а чи є ще якісь послуги, котрі слід би впровадити?

– Із того, що наразі держава пропонує ЦНАПам, ми вже вибрали все. Вважаю, що бракує земельного кадастрового реєстратора. Але це – вже плани на опісля війни.

– Наталіє Миколаївно, не зайвим буде нагадати години роботи центру і контакний телефон.

– Працюємо всі робочі дні з 8-ої до 17-ої без перерви, п’ятниця – до 16-ої. У вихідні за нагальної потреби працівники теж виходять і обслуговують заявників. Довідки за тел. 066-091-25-73. До речі, стараємося першочергово обслугову-вати сільчан, які мають труднощі з доїз­дом.

-Завтра – День адміністратора, ві­таю Вас і Ваш колектив зі святом. А що б Ви побажали Вашій команді?

– Я пишаюсь нашим колективом – дівчата досвідчені, ерудовані, пра­це­здатні, справжні професіоналки. Вдячна кожній і багато у чому вчуся у них. Всім миру, здоров’я, оптимізму, людської ша­ни і вдячності, гідної матеріальної винагороди за таку непросту працю!

Записала Є. Зима,
фото автора.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь