ЦНАП – обличчя громади
МАЙЖЕ десятиріччя в Україні, і в нашій громаді зокрема, триває становлення системи центрів надання адміністративних послуг. Спершу у більшої частини населення не було розуміння, для чого створюється ще одна установа, коли ми звикли по кожен папірець ходити у відділи – земельний, соцзахисту, держреєстрації та інші.
Потім, коли у ході укрупнення районів, низка установ, як от міграційна служба чи орган ДРАЦСу, припинили свою роботу у Варві – колишньому райцентрі, невдоволення наростало – це ж тепер що, по такі послуги доведеться взагалі їхати до Прилук?..
Але, як показує досвід місцевого ЦНАПу, створення єдиної установи за принципом спільного відкритого офісу вивело адмінпослуги на рівень швидких і зручних сервісів, за якими не треба оббивати чиновницькі пороги. А крім того, за підтримки громади наш центр адмінпослуг зважився на доволі клопітне і дороговартісне впровадження паспортних послуг (українські, закордонні паспорти), за якими вже не ми їдемо у Прилуки, а прилучани – до нас. Невдовзі у Варві запрацюють послуги з обміну посвідчень водія, реєстрації транспортних засобів (досі “монополія” сервісних центрів МВС). Станцію для них, як і для паспортного сервісу, було придбано за фінансування з місцевого бюджету.
Докладніше про діяльність Варвинського ЦНАПу у розмові з його ініціативною і наполегливою очільницею Наталією БАБЕНКО.
– Практика роботи таких центрів не нова – вона давно відпрацьована у європейських країнах, – розповідає Наталія Миколаївна. – Людині більше не потрібно витрачати час на походи до різних відділів, всі найактуальніші адмінпослуги можна отримати у нас, у зручних умовах і без черг. Нині перелік послуг – 241-а у 12-и сферах діяльності. І до речі, центрів такого рівня, як наш, в області одиниці.
Основними завданнями та функціями ЦНАПів є реалізація державної політики у сфері надання адміністративних послуг для мешканців громади через єдиний відкритий простір, ввічливе ставлення персоналу, зрозумілі процедури, стислі та чітко визначені строки, комфортні умови для клієнтів, максимальну результативність. Пріоритети роботи – висока якість обслуговування та забезпечення доступності адмінпослуг.
Наші найзатребуваніші послуги: видача паспортів – 706 за 8 місяців ц.р, послуги ДРАЦС – 227, реєстрація заповітів, які складаються старостами сіл, – 43, реєстрація місця проживання – 1315, послуги реєстрації юросіб і ФОПів – 55, соціальні послуги – 407, послуги з реєстрації речових прав на нерухомість – 1192, інші види – більше тисячі.
Цьогоріч додалася актуалізація даних військовозобов’язаних – 502 особи зробили це у нашому ЦНАПі. Всього надано більше 5,5 тис. адмінпослуг.
Дійсно, як Ви і відзначили, обслуговуємо не тільки свою громаду, до нас звертаються мешканці сусідніх Ладанської, Срібнянської ТГ, і навіть з Прилук (паспорти, ДРАЦС тощо). Запитують, чи є у нас черги і щиро дивуються, коли говоримо: “Немає…” Чимало осіб звертаються за паспортами, і особливо закордонними, й ажіотаж перших місяців не спадає, потреба є постійною.
За платні послуги (а серед переліку – більшість безкоштовні) лише до місцевого бюджету цьогоріч надійшло вже 318 тис. грн.
Значне навантаження – соціальні послуги, адже звертаються малозахищені верстви населення (по субсидії, допомоги) і кожній людині треба допомогти, пояснити, заспокоїти.
Особливу увагу приділяємо обслуговуванню запитів військовослужбовців, родин загиблих.
– Наталіє Миколаївно, знаю, що нові послуги – паспортні, пов’язані з транспортом, впроваджувалися доволі непросто…
– Так, у кожному випадку це – 8-9 місяців копіткої організаційної роботи, придбання спеціального вартісного обладнання, доступи до каналів спецзв’язку, підготовка фахівців тощо. Іноді, коли у якихось питаннях слідуєш наосліп, вже ніби й руки опускаються. Але значну підтримку надають голова громади Валентина Василівна Саверська-Лихошва, керівники і спеціалісти ради, є розуміння необхідності фінансових вкладень від депкорпусу ради. Вони говорять: “Це ж треба для людей”, і ми рухаємося далі.
Хочу наголосити, що успішна робота ЦНАПу базується на фаховості колективу. Пишаюся тим, що вдалося зібрати справжніх фахівців у сфері адмінпослуг з багаторічним досвідом роботи у відповідних службах, адже швидко, грамотно, безпомилково надати людині адмінпослугу не зможе працівник без відповідної підготовки.
Колектив ЦНАПу – 11 осіб, і за кількістю населення на обслуговуванні, за кількістю послуг це – небагато, зовсім небагато…
Про кожну колегу у переддень професійного свята хотілось би сказати добре, вдячне слово. Зокрема, значне навантаження витритримують фахівці соцпослуг Ольга Сидоренко і Оксана Лозицька – швидко вирішують питання, висока компетентність, великий досвід.
Паспортний стіл – Марина Руднєва і Тетяна Шолом. Мають високу фаховість, доброзичливі, толерантні і завжди готові допомогти. Тетяна Олексіївна бере не себе ще й низку технічних питань, пов’язаних з обслуговуванням обладнання.
Наталія Оніщенко має найбільший стаж у ЦНАПі, компетентна з усіх питань і є справжньою наставницею колегам.
Послуги ДРАЦСу надає Тамара Малюга, котра очолювала відповідний районний відділ – теж вчитися не треба, знає свою роботу.
Тетяна Галушка веде реєстрацію місця проживання, а Лілія Телюк працюватиме на послугах, пов’язаних з транспортом.
Взірцем досвідченого і компетентного реєстратора є Оксана Козлова (реєстрація речових прав). Важкий шлях, щоб забезпечити реєстрацію підприємств і фізосіб-підприємців, пройшла Віра Левун – це молода колега, котра вже показала високу працездатність і гострий розум, пройшовши складну процедуру тестування у Мінюсті, стажування у сусідніх громадах.
Всі спеціалісти мають відповідну підготовку, аби кожна послуга надавалася безперервно. Ми забезпечили взаємозамінність, на фахівців відкриті необхідні доступи до реєстрів і каналів зв’язку.
Коли робота ЦНАПів у громадах ще тільки налагоджувалася, ми вивчали досвід у діючих центрах. І нас завжди налаштовували: ЦНАП – це обличчя громади… Вважаю, у нас воно гідне – професійне, компетентне, приязне.
– За останній рік ЦНАП змінив місце розташування. Чи сприяє це у роботі?
– Раніше наші фахівці були роззосередженні між різними будівлями – БК, селищна рада та ін., нині ж всіх зібрано у новому, сучасному приміщенні служби зайнятості. Також це дало змогу відкрити нові послуги, які потребували спеціально обладнаних приміщень (сигналізація, пожбезпека, зв’язок).
– Зроблено, дійсно, чимало, а чи є ще якісь послуги, котрі слід би впровадити?
– Із того, що наразі держава пропонує ЦНАПам, ми вже вибрали все. Вважаю, що бракує земельного кадастрового реєстратора. Але це – вже плани на опісля війни.
– Наталіє Миколаївно, не зайвим буде нагадати години роботи центру і контакний телефон.
– Працюємо всі робочі дні з 8-ої до 17-ої без перерви, п’ятниця – до 16-ої. У вихідні за нагальної потреби працівники теж виходять і обслуговують заявників. Довідки за тел. 066-091-25-73. До речі, стараємося першочергово обслугову-вати сільчан, які мають труднощі з доїздом.
-Завтра – День адміністратора, вітаю Вас і Ваш колектив зі святом. А що б Ви побажали Вашій команді?
– Я пишаюсь нашим колективом – дівчата досвідчені, ерудовані, працездатні, справжні професіоналки. Вдячна кожній і багато у чому вчуся у них. Всім миру, здоров’я, оптимізму, людської шани і вдячності, гідної матеріальної винагороди за таку непросту працю!
Записала Є. Зима,
фото автора.