Я ВІРЮ В ТЕБЕ, УЧИТЕЛЮ!
Освіта – це уміння діяти у будь-яких
життєвих ситуаціях.
Початок навчального року – це завжди очікування нового. Нові плани, перспективи, зміни, сподівання на краще. Сучасний світ – це світ нових викликів, тож дедалі актуальнішим стає вміння швидко пристосовуватися до змін і бути гнучким, відкритим до несподіваних, навіть некомфортних, нововведень. На сьогоднішній день це питання особливо актуальне.
У 2020-2021н.р. триватиме робота над упровадженням нового Державного стандарту початкової освіти, типових освітніх програм. Одним із пріоритетів реформування системи освіти є забезпечення її якості – ключової умови соціально-економічного поступу, зростання людського капіталу. Якісна освіта забезпечує психологічний і соціальний розвиток людини, відповідність потребам і очікуванням особистості, запитам суспільства в цілому. Процес сучасних освітніх перетворень потребує критичного переосмислення цілей, змісту, організаційних форм, методів і засобів навчання, оновлення системи контролю навчальних досягнень учнів.
Ми на шляху переходу від предмето- до дитиноцентризму; від вивчення предмета до компетентнісно орієнтованого навчання учнів, до реалізації компетентнісного, діяльнісного й особистісно орієнтованого підходів до навчання. Сьогодні продиктований виклик освіті, який змушує не заучувати факти, а розуміти принципи й усвідомлювати цінності, не навчатися «для оцінки», а досягати освіченості й культури «для себе». Бо ж сьогодні випускнику школи потрібно бути готовим діяти, застосовувати наявні знання й уміння в сучасних мінливих умовах. Необхідні віра в себе, уміння і здатність працювати в команді, керувати своїм навчанням і розвитком, брати на себе відповідальність за свої дії і вчинки. Перед нами, освітянами, стоїть надважлива задача – навчити сучасних дітей здатності самостійно вчитися впродовж всього життя.
Реформа української школи показує, що учителі, батьки, діти, громадськість є рівноправними партнерами в освітньому процесі. Сьогодні як ніколи гостро стоїть питання батьківської і громадської підтримки освітніх закладів. Розпочинаємо навчання в умовах, з якими ніколи раніше не доводилось співіснувати. Зрозумілим і важливим є запит на БЕЗПЕЧНЕ освітнє середовище, на комфортні умови навчання і перебування дітей у закладах освіти. Задля цього керівники закладів разом із засновником розробили алгоритм «сучасного шкільного життя», яке включає в себе низку заходів по забезпеченню якісного, з дотриманням усіх санітарних норм і правил, шкільного середовища. Залишається багато питань, відповіді на які надаватимуться безпосередньо у ході освітнього процесу. Така реальність, але потрібно неодмінно вірити в краще і прикладати максимум зусиль для бажаного результату. Особливо напруженим буде навчальний рік для педагогів, бо на учительські плечі повною мірою лягає відповідальність не тільки за якість знань учнів, а і за безпечність освітнього процесу. Адже якісна освіта сьогодення – майбутній добробут держави.
Початкова школа керується нормативно-правовими документами, які розроблені Міністерством освіти і науки України. На секційному засіданні учителів початкової ланки закладів освіти Варвинської селищної ради були розглянуті основні питання щодо роботи у 1-х, 2-х та 3-х класах НУШ, у групах продовженого дня та в 4-х класах. Звичайно, багато проблемних питань, на які немає чіткої однозначної відповіді, хвилюють педагогів початкової школи. Яким буде навчання в складних епідеміологічних умовах? Як створити безпечне комфортне освітнє середовище? Відповіді на питання надасть нам освітній процес, який розпочнеться із першого вересня, традиційно – Дня Знань. Дітям і учителям буде про що поговорити у перший день зустрічі в школі.
Успіхів, міцного здоров’я та імунітету бажаю вам, мої шановні колеги!
Кривчун В.Б., головний спеціаліст відділу освіти
Варвинської селищної ради